Görev Tanımı

PP5.4.GT.0122, R1, Aralık 2021

Görev Adı: Hukuk Müşaviri

Kod: GT122

Hassas Görev: Hayır

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

  • Üniversite hizmetlerinin yapılmasında gerekli görülen hukuki konularda Rektör, Rektörlük ve diğer birimlere danışmanlık hizmeti vermek.
  • Hukuk Müşavirliğinden görüş istenen konularda gerekli çalışmaları yapmak ve sonuçları ilgililere bildirmek.
  • Hukuk Müşavirliği personeli ve avukatların çalışmalarını denetlemek, verimli çalışmasını sağlamak.
  • Dava konularına göre avukatlar arasında görev dağılımı yapmak.
  • Hukuk Müşavirliğine havale edilen kanun, tüzük, yönetmelik, genelge ve talimat gibi düzenlemelerle ilgili çalışmalara katılmak.
  • Hukuk Müşavirliği çalışmalarıyla ilgili Rektör Yardımcısı’na ve Genel Sekreter’e bilgi vermek.
  • Üniversitenin menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirler almak.
  • İdari veya adli davalarla ilgili açılan ya da açılacak olan davalara ilişkin ilgili birimlerden bilgi, belge ve görüş talep etmek.
  • Hukuki ihtilaf, sözleşme, protokol vb. durumlarda -yazılı talep hâlinde- ilgili birimlere mütalaa vermek.
  • Üniversitenin taraf olduğu konulara ilişkin sözleşme, protokol metinlerini hazırlamak.
  • Avukatlık Kanunu ile yükümlü olduğu görevleri yerine getirmek.
  • Rektörlükçe verilen, mevzuattan kaynaklanan diğer görevleri yapmak, yaptırmak. 
  • Hukuk Müşavirliğinin çalışmalarını düzenlemek, yönetmek ve denetlemek.
  • Adli ve idari yargıda, icra mercileri ve hakemler nezdinde vekil sıfatıyla Rektörlüğü doğrudan temsil etmek.

Ortak Sorumluluklar

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Vekalet Durumu

Avukat

Aranan Nitelikler

  • Üniversitelerin en az lisans programı (Hukuk Fakültesi) mezunu Olmak.
  • Avukatlık Ruhsatnamesi
  • 10 Yıl Avukatlık Yapmış Olmak

Revizyon Geçmişi

Revizyon Numarası Revizyon Gerekçesi Revizyon Tarihi
1 13.12.2021