Görev Tanımı

PP1.3.GT.0225, R2, Ekim 2022

Görev Adı: Öğrenci İşleri Daire Başkanı

Kod: GT225

Hassas Görev: Hayır

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu ve buna bağlı olarak düzenlenen yönetmeliklere göre Ondokuzmayıs Üniversitesi öğrencilerinin kesin kayıtlarından mezuniyetlerine kadar olan işlemlerin Kanun ve Yönetmelikler çerçevesinde yürütülmesini sağlamak.
  • Görevi ile ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmek.
  • Üniversitemize bağlı fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu ve enstitülerde eğitim-öğretim anlamında her türlü iş birliğini sağlayarak bilgi akışını güncel tutmak.
  • Eğitim birimlerimizdeki eğitim-öğretim sürecinin düzenli yürütülmesini sağlamak, öğrencilerimize, mezunlarımıza, öğretim elemanlarımıza ve diğer tüm özel ve tüzel kuruluşlara bilgi ve belge hizmetini hızlı ve eksiksiz olarak verebilmek.
  • Mevzuata aykırı karar, işlem, eylem veya ihmal sonucunda kamu kaynağında oluşabilecek kamu zararını önlemek.
  • Başkanlığın bünyesindeki birimlerin doğru, verimli, uyumlu ve koordineli hizmet sunmasını sağlamak.

Ortak Sorumluluklar

  • Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek.

  • Mevzuatı takip etmek, değişiklikler hakkında birim üst yönetimine bilgi vererek ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek.

  • Görevi ile ilgili tüm faaliyetlerini kalite geliştirme ve iç kontrol sistemi tanım ve düzenlemelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

  • Yapacağı iş ve eylemleri, şeffaflık, hesap verebilirlik ve katılımcılık anlayışı içerisinde ve kamu kaynaklarını verimli kullanılacak biçimde yerine getirmek.

  • İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili tedbirlere uymak.

  • Görevlerini ve kullandığı otomasyon sistemlerine doğru ve zamanında bilgi girişlerini yapmak.

  • Kalite politikaları ve prosedürlerinden haberdar olmak ve gerekli hallerde güncellenmesine katkı sunmak.

  • PP.5.3.PRS.0001 OMÜ PAYDAŞ GERİ BİLDİRİM YÖNETİMİ PROSEDÜRÜ gereğince paydaşlarla nezaketli olarak iletişim kurmak, geri bildirim kaynaklarından ulaşan paydaş bildirimini birim paydaş iletişim görevlisine iletmek.

  • Kurumun iç ve dış tetkik/değerlendirme süreçlerine katılım sağlamak.

Vekalet Durumu

Görevinde bulunmadığı zamanlarda vekâlet edecek unvan: İdari ve mali işler birimi yöneticisi

Aranan Nitelikler

  • Üniversitelerin en az lisans programlarından mezun olmak.

Revizyon Geçmişi

Revizyon Numarası Revizyon Gerekçesi Revizyon Tarihi
2 26.10.2022